Για αυτό το ιστολόγιο

Σκέψεις και δεδομένα που νομίζω πως βοηθάνε να βρούμε την πραγματική μας κοινωνική θέση ... και να αποκοπούμε απο τον ρόλο που θέλουν να μας επιβάλουν.
Ας πετάξουμε απο πάνω μας το "κουστούμι" που μας έχουν φορέσει. Δεν είναι στα μέτρα μας. Μας πνίγει.


Δευτέρα, 5 Οκτωβρίου 2015

Ο καθηγητής, ο γιός του νωματάρχη και μιά πρόσθεση


  
   Μπορεί να είναι τραγικό ένας άνθρωπος ή μιά ομάδα ανθρώπων να σκέφτεται να δρά και να ζεί, σε ένα “περιχαρακωμένο σενάριο” με τις κινήσεις τους να ελέγχονται με προκαθορισμένο τρόπο, αλλά τα πραγματικά υποκείμενα αυτής της κατάστασης να νομίζουν και να θεωρούν ότι δρούν σε εντελώς διαφορετική κατεύθυνση από την προκαθορισμένη. Είναι ακόμα χειρότερη και δυσοίωνη η κατάσταση όταν τα συγκεκριμένα υποκείμενα νομίζουν και πιστεύουν ότι με την δράση τους μπορούν να αλλάξουν την ροή των γεγονότων σύμφωνα με τις επιθυμίες τους. Από την άλλη μεριά υπάρχει και ο κυρίαρχος του “παιχνιδιού” που έχει ήδη θέσει τους απαρέγκλιτους κανόνες ... και ας μην τους “βλέπουν” τα υποκείμενα ... και ας νομίζουν ότι μπορούν να τους μεταβάλλουν. Ο κυρίαρχος του παιχνιδιού μοιραία θα αποκτά “μαγική” υπόσταση όσο τα υποκείμενα δεν κατανοούν την πραγματική κίνηση των πραγμάτων ... όσο αφήνονται στην ακατανόητη αλλά αλάνθαστη καθοδήγηση του “κυρίαρχου”. Και όταν τέτοια “παιχνίδια” στήνονται πάνω σε κοινωνίες ... τότε προκύπτουν πεφωτισμένες αυθεντίες-ηγέτες.
   Με τέτοιους προβληματισμούς ξεκίνησε κάποιο μάθημα στις αρχές του φθινοπώρου του 1973, όταν εγώ και η τάξη μου αρχίζαμε την πρώτη του Γυμνασίου. Χούντα ήταν ... σε λίγες βδομάδες θα γεννιόταν το Πολυτεχνείο τον Νοέμβρη του 73. Η ατμόσφαιρα ηλεκτρισμένη, και μείς ακόμα ... τα δωδεκάχρονα σχεδόν οσμιζόμασταν ότι κάτι θα γίνει. Αλλά ο φόβος ειδικά στην επαρχία που ζούσαμε τότε ... ήταν εκεί, ορατός, μπαινόβγαινε στο αστυνομικό τμήμα, έπαιζε πρέφα στο καφενείο, είχε πρόσωπο, είχε όνομα. Κι΄όμως ένας νεόφερτος νεαρός καθηγητής άρχισε το μάθημα της νέας χρονιάς με το τρόπο που περιέγραψα.

Το αξιοπερίεργο είναι ότι ήταν ... ο μαθηματικός.
Δειλοί και φοβικοί οι προβληματισμοί στην αρχή, αλλά η κουβέντα άρχισε να θερμαίνεται.

   Βέβαια ο “εξυπνάκιας” της τάξης δεν άντεξε. Τι σύμπτωση !!! Ο γιός του νωματάρχη.
- Τί σχέση έχουν όλα αυτά κύριε με τα μαθηματικά ?
- Έλα στον πίνακα ... τον καλεί ο μαθηματικός. Γράψε έναν πενταψήφιο αριθμό ... όποιον εσύ θέλεις λέει ο καθηγητής στον συμαθητή.
Γράφει το παιδί π.χ. 67549
- Ωραία λέει ο μαθηματικός. Τώρα στην άλλη γωνία του πίνακα θα γράψεις έναν δικό μου εξαψήφιο αριθμό ... και αρχίζει να υπαγορεύει 267547 !! Ωραία, τώρα κάτω από τον δικό σου αρχικό αριθμό γράψε άλλον έναν πενταψήφιο ... όποιον εσύ θέλεις.
Γράφει ο συμαθητής π.χ. 46829
- Μάλιστα ... τώρα να δώσω και εγώ έναν πενταψήφιο, συνεχίζει ο μαθηματικός.Θα τον γράψεις ακριβώς κάτω απο τον δεύτερο δικό σου ... και υπαγορεύει 53170 !! Τώρα γράψε άλλον ένα δικό σου πενταψήφιο. Γράφει ο συμαθητής π.χ. 82654
- Εγώ τώρα λέει ο καθηγητής θα δώσω έναν ακόμα πενταψήφιο και τελειώσαμε. Τον υπαγορεύει 17345 ...
Ο πίνακας είχε αποκτήσει αυτή τη μορφή ...
67549                                                                                  267547
46829
53170
82654
17345
- Ωραία μας λέει ο μαθηματικός !!! Τώρα απευθύνεται στον “εξυπνάκια” ... κάνε την πρόσθεση.

67549                                                                                 267547
46829
53170
82654
17345
__________
267547
Καταπληκτικό!!! Πώς είναι δυνατόν !!! Μαγεία ! Απίθανο ! Κάτι κόπλο θα υπάρχει ! Πώς γίνεται ... μα αφού ο συμαθητής έδωσε τον πρώτο αριθμό και ο καθηγητής είπε το τελικό άθροισμα χωρίς να γνωρίζει τους άλλους τέσσερις αριθμούς που θα ακολουθήσουν. Μας άφησε να παιδευόμαστε καμμιά βδομάδα. Καμμιά φορά σταματάγαμε και το ποδόσφαιρο στο προαύλιο και συζητούσαμε το πρόβλημα και κυρίως ποιά σχέση είχε με τους πεφωτισμένους ηγέτες και τα άλλα σενάρια.

   Ηρθε μιά μέρα και μας ανακοίνωσε ότι αν με βάση τον αρχικό αριθμό καθορίσω έναν άλλο αριθμό τον οποίο θα ονομάσουμε τελικό άθροισμα ... τότε για να προκύψει αληθινό αυτό το τελικό άθροισμα ... απλά στον πρώτο αριθμό θα πρέπει να προσθέσω έναν εκ΄των προτέρων γνωστό και σταθερό αριθμό. Αν δεν σας εξηγήσω τους τρόπους και στην συνέχεια αυξήσω την πολυπλοκότητα του προβλήματος εξακολουθώντας να μην σας εξηγώ ... κάποια στιγμή θα με θεωρήσετε αυθεντία, ευφυία, ξεχωριστό ... ότι θελήσω εγώ. Μπορεί και να αρχίσω να ελέγχω το μυαλό σας και τις πράξεις σας ??? Αν όμως σας εξηγήσω ... απλά θα μπορείτε να το κάνετε και εσείς. Τότε εγώ ο κυρίαρχος του παιχνιδιού θα έχω απομυθοποιηθεί, θα είμαι ένας σαν και σας, θα συνεργάζομαι με σας ... δεν θα επιβάλομαι σε σας. Σημάδεψε αυτή η εμειρία ... όλα τα παιδιά εκείνης της τάξης.
Μας εξήγησε οτι απο τον πρώτο πενταψήφιο αριθμό αφαιρούμε το 2 απο το τελευταίο ψηφίο, το γράφουμε πρώτο, ακολουθούν όλα τα άλλα ψηφία του ίδιου αρχικού αριθμού, μόνο που το τελευταίο ψηφίο θα είναι μειωμένο κατά 2. Αρα έχω μετατρέψει τον αρχικό πενταψήφιο σε εξαψήφιο αλλά με συγκεκριμένο τρόπο.π.χ. ο αριθμός 67549 θα γίνει 267547. Αν το 2 δεν αφαιρείται απο το τελευταίο ψηφίο, τότε θα το αφαιρέσουμε απο τα δύο τελευταία π.χ. ο αριθμός 43911 θα γίνει 243909. Με τον συγκεκριμένο τρόπο μεταροπής του πενταψήφιου σε εξαψήφιο η διαφορά τους είναι πάντα σταθερή ... δηλαδη 267547 - 67549 = 199998 και 243909 - 43911 = 199998. Αρα στον αρχικό αριθμό εάν πάντα προσθέτω το 199998 τότε θα προκύπτει σαν αθροισμα ο εξαψήφιος που εγώ καθόρισα εξ΄αρχής με τον δικό μου τρόπο. Πώς όμως στον αρχικό αριθμό θα καταφέρνω να προσθέτω πάντα το 199998 ?? Ας προσέξουμε τους τέσσερις τελευταίους αριθμούς της πρόσθεσης (δηλαδή όλους μετά τον αρχικό) του αρχικού παραδείγματος:
46829 δεύτερος αριθμός συμαθητή
53170 αριθμός καθηγητή
82654 τρίτος αριθμός συμαθητή
17345 αριθμός καθηγητή
Ο καθηγητής όταν γράφει τον δικό του αριθμό, τον γράφει με τρόπο ώστε το άθροισμα του κάθε ψηφίου με το αντίστοιχο ψηφίο του αριθμού που βρίσκεται από πάνω του να δίνει αποτέλεσμα το 9.
4 6 8 2 9 δεύτερος αριθμός συμαθητή
+ + ++ +
5 3 1 7 0 αριθμός καθηγητή
9 9 9 9 9
8 2 6 5 4 τρίτος αριθμός συμαθητή
+ + ++ +
1 7 3 4 5 αριθμός καθηγητή
9 9 9 9 9
Με αυτό τον τρόπο σχηματίζει μία πρόσθεση τεσσάρων αριθμών η οποία θα δώσει πάντα σαν αποτέλεσμα τον επιθυμητό αριθμό.
46829
53170
82654
17345
_______
199998
Σε ένα απλό παιχνίδι αριθμών παρεμβαίνουμε στα δύο βασικά σημεία ... με τον τρόπο που εμείς θέλουμε (χωρίς να φαίνεται ότι παρεμβαίνουμε) ... με αποτέλεσμα να χειραγωγούμε το τελικό άθροισμα.

   Λίγες βδομάδες πριν το Πολυτεχνείο του '73 ο νεαρός αυτός τυπάκος ... έκανε αντίσταση μέσα στο σχολείο ... με όπλο μιά πρόσθεση και τα μυαλά μας που καίγανε. Παρότι ξένος ... έμεινε και ζεί ακόμα στο χωριό. Ολοι μας τον θυμούμαστε με τρομερή συγκίνηση και κάθε φορά που συναντιόμαστε ... εξακολουθεί να μας λέει με νόημα ... πως το ίδιο παιχνιδάκι μας το παίζουν ακόμα !!! Απο εκείνη την τάξη κάνα-δυό μόνο συμφωνούμε. Οι άλλοι πέρα βρέχει. Ο γιός του νωματάρχη απο την ώρα που έπεσε η χούντα ... κάθε φορά που είχαμε εκλογές κατά μιά διαολική σύμπτωση πάντα ήταν νικητής ... και δήλωνε ... κύριε καθηγητά το παιχνίδι τώρα ... τελειώνει !!!
Τελευταία φορά μας το είπε ξανά ... τον Γενάρη του 2015 !!! Τον τελευταίο Σεπτέμβρη ... όλοι βρεθήκαμε στην πιάτσα μαζί και ο καθηγητής. Ο μόνος που δεν φάνηκε ήταν ο γιός του νωματάρχη.

1 σχόλιο:

  1. http://laikhexousia.blogspot.gr/2015/10/0.html

    μετα ειναι τυχαιο οτι ολοι οι κουκουεδες στο σοι ... ειν αυθεντιες στα ...μαθηματικα ;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

1. Δεν σχολιάζω σχολιαστές ... εκτός επιλεγμένων περιπτώσεων. Περιπτώσεων με ζουμί και ουσία και σε σχέση πάντα με το θέμα της ανάρτησης
2. Δεν με ενοχλούν τα μπινελίκια ... αρκεί να περιέχουν πολιτική ουσία
3. Επαναλαμβανόμενα στερεότυπα μηνύματα ... δεν προσφέρουν τίποτα
4. Οχι οτι τα ψευδώνυμα προσφέρουν κάτι σημαντικό ... αλλά χρειάζονται σαν ελάχιστη βάση "συννενόησης". Προτιμούνται τα ψηφιακά !!!
5. Μακρυά απο εδώ φασιστικά και κρυφοφασιστικά "τραγουδάκια" με την μορφή άποψης
6. Επιφυλάσσομαι για τον χειρισμό των τρόλ και των ερειστικών επιτηδείων ... κατά περίπτωση
7. Αλλο πολιτική αντιπαράθεση ... και άλλο παθολογικός αντικομμουνισμός. Η διαφορά βγάζει ... μάτι